Канон Воздвижению Креста Господня
Главная
Иконостас
Канон Воздвижению Креста Господня
Песнь 1.
Ирмос: Крест начертав, Моисей впрямо жезлом Чермное пресече, Израилю пешеходящу, тоже обратно фараоновым колесницам, ударив, совокупи, вопреки написав непобедимое оружие. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.

Припев: Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.

Образ древле Моисей пречистыя Страсти в себе самом прообрази, священных среде стоя: Крест же вообразив, простертыми победу дланьми воздвиже, державу погубив Амалика всегубителя. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Возложи Моисей на столпе врачевство, тлетвориваго избавление и ядовитаго угрызения, и древу образом Креста по земли пресмыкающагося змия привяза, лукавный в сем обличив вред. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Показа небо Креста победу благочестия держателю и царю богомудру, врагов в немже злосердных низложися свирепство, лесть же превратися, и вера распростреся земным конце́м Божественная. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.

Песнь 3.
Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется, прозябением бо предразсуждает священника, неплодящей же прежде Церкви, ныне процвете Древо Креста в державу и утверждение.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Яко испусти, ударяемь, воду краесекомый непокоривым людем и жестосердым, богозванныя проявляше Церкве таинство, еяже Крест держава и утверждение.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ребром пречистым, копием прободенным, вода с Кровию истече, обновляющая Завет и омывательная греха: верных бо Крест похвала и царей держава и утверждение.
Седален, глас 4.
В тебе, треблаженне и жизнодавче Кресте, людие учреждающеся, спразднуют с невещественными лики, чини архиерейстии благоговейно воспевают, множества же монашествующих и постников покланяются, Христа же распеншагося вси славим.
Песнь 4.

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Горькородныя преложи древом Моисей источники в пустыни древле, Крестом ко благочестию языков проявляя преложение.

Глубине внедривый секущую издаде Иордан древу, Крестом и крещением сечение лести знаменуя.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Священно ополчаются четверочастнии людие, предходяще образом свидетельства скинии, крестообразными чинми прославляеми.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Чудно простираемь, солнечныя лучи испущаше Крест, и поведаша небеса славу Бога нашего.

Песнь 5.

Ирмос: О треблаженное Древо, на немже распяся Христос, Царь и Господь, имже паде древом прельстивый, тобою прельстився, Богу пригвоздившуся Плотию, подающему мир душам нашим.

Тебе, приснопетое Древо, на немже простреся Христос, Едем хранящее обращающееся оружие, Кресте, устыдеся: страшный же Херувим уступи на тебе пригвожденному Христу, подающему мир душам нашим.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Подземных силы противныя Креста страшатся начертаема знамения на воздусе, по немуже ходят Небесных и земнородных роди, колена преклоняюще Христу, подающему мир душам нашим.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Зарями нетленными явлься Божественный Крест омраченным языком, заблужденным в прелести, Божественный свет облистав, усвояет на нем пригвожденному Христу, подающему мир душам нашим.

Песнь 6.

Ирмос: Воднаго зверя во утробе длани Иона крестовидно распростер, спасительную Страсть проображаше Я́ве. Тем, тридневен изшед, премирное Воскресение прописаше Плотию пригвожденнаго Христа Бога и тридневным Воскресением мир просвещшаго.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Старостию преклонився и недугом отягчен, исправися Иаков, руце пременив, действие являя жизноноснаго Креста: ибо ветхость законнаго сеновнаго писания новописа на сем Плотию пригвоздивыйся Бог и душегубительный недуг лести отгна.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

На юныя возложив длани божественный Израиль, крестовидно главы являше, яко старейшая слава, законослужители людие. Темже, подмневся тако испрельститися, не измени жизноноснаго образа: превзыдут бо людие Христовы Божии новоутвержденнии, вопияху, Крестом ограждаеми.
Кондак, глас 4:
Вознесыйся на Крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже, возвесели нас силою Твоею, победы дая нам на сопостаты, пособие имущим Твое оружие мира, непобедимую победу.

Икос:
Иже до третияго Небесе восхищен бысть в рай и глаголы слышав неизреченныя и Божественныя, ихже не леть языки (человеческими) глаголати, что Галатом пишет, яко рачителие Писаний прочтосте и познасте: мне, глаголет, хвалитися да не будет, токмо во едином Кресте Господни, на немже, страдав, уби страсти. Того убо и мы известно держим, Крест Господень, хвалу вси: есть бо нам спасительное сие Древо оружие мира, непобедимая победа.
Песнь 7.

Ирмос: Безумное веление мучителя злочестиваго люди поколеба, дышущее прещение и злохуление богомерзкое; обаче три отроки не устраши ярость зверская, ни огнь снедаяй, но, противодышущу росоносному Духу, со огнем суще, пояху: препетыи́ отцев и нас Боже, благословен еси.

От древа вкусив, первый в человецех в тление вселися: отвержением бо жизни безчестнейшим осудився, всему роду телотленен некий яко вред недуга преподаде; но, обретше, земнороднии, воззвание крестным Древом, зовем: препетый отцев и нас Боже, благословен еси́.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Разруши повеление Божие преслушание, и древо принесе смерть человеком, еже неблаговременно причастно бывшее; во утверждение же зело честнаго оттуду жизни древо возбраняемо бе, еже разбойнику злоумершу отверзе, благоразумно зовущу: препетый отцев и нас Боже, благословен еси́.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Жезла объемлет край Иосифова, будущая зря, Израиль, Царствия державное, яко возымуществит преславный Крест, проявляя: сей бо царей победоносная похвала и свет верою зовущим: препетый отцев и нас Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Благословите, отроцы, Троицы равночисленнии, Содетеля Отца Бога, пои́те снизшедшее Слово, и огнь в росу претворшее, и превозносите всем жизнь подавающаго Духа Всесвятаго во веки.

Воздвизаему Древу, окроплену Кровию воплощшагося Слова Бога, пойте, Небесныя Силы; земных воззвание празднующе, людие, поклонитеся Христову Кресту, имже миру востание во веки.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Земнороднии, дланьми, строителие благодати, Крест, на немже стояше Христос Бог, возносите священнолепно и копие, Божия Слова Тело прободшее, да видят языцы вси спасение Божие, славяще Его во веки.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Божественным судом предызбраннии, веселитеся, христианстии вернии царие, хвалитеся победоносным оружием, приемше от Бога Крест честный: в сем бо колена браней, дерзости ищуще, разсыпаются во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Таин еси, Богородице, рай, невозделанно возрастивший Христа, Имже крестное живоносное на земли насадися Древо; тем, ныне возносиму, покланяющеся Ему, Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Да возрадуются древа дубравная вся, освятившуся естеству их, от Негоже изначала насадишася, Христу распростершуся на Древе; тем, ныне возносиму, покланяющеся Ему, Тя величаем.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Священный воста рог и глава всем богомудрым, Крест, имже грешных мысленно стираются рози вси тем, ныне возносиму, покланяющеся ему, Тя величаем.
Светилен.
Крест хранитель всея вселенныя, Крест красота Церкве, Крест царей держава, Крест верных утверждение, Крест Ангелов слава и демонов язва.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Крест воздвизается днесь, и мир освящается: Иже бо со Отцем седяй и Духом Святым на сем руце распростре, мир весь привлече к Твоему, Христе, познанию; и́же убо на Тя надеющияся божественныя сподоби славы.