Канон в Великий Четверг
Главная
Иконостас
Канон в Великий Четверг
Тайная вечеря
Тайная вечеря
Песнь 1.
Ирмос: Сеченое, сечется море Чермное, волнопитаемая же изсушается глубина, таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным гроб. Песнь же Богокрасная воспевашеся: славно прославися Христос, Бог наш.

Припев: Слава Тебе Боже наш, слава Тебе

Всевиновная и подательная жизни, безмерная мудрость Божия, созда храм Себе от Чистыя Неискусомужныя Матере. в храм бо телесно оболкийся, славно прославися Христос, Бог наш.

Тайноводящи други Своя, душепитательную уготовляет Трапезу, безсмертия же воистинну мудрость Божия растворяет Чашу верным. Приступим благочестно, и возопиим: славно прославися Христос Бог наш.

Услышим, вси вернии, созывающую высоким проповеданием, несозданную и естественную премудрость Божию, вопиет бо: вкусите и разумевше, яко Христос Аз, возопийте: славно прославися Христос, Бог наш.

Песнь 3.
Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог, созданное безстрастный обнищав Себе соедини, и Пасха, за яже хотяше умрети, Сам, Сый, Себе предпожре: ядите, вопия, Тело Мое, и верою утвердитеся.

Избавительною всего рода человеча, Твоею, Блаже, Твоя ученики напоил еси веселия Чашею, наполнив ю, Сам бо Себе священнодействуеши, пийте, вопия, Кровь Мою, и верою утвердитеся.

Безумный муж иже в вас предатель, учеником Твоим предрекл еси Незлобиве, не уразумеет сих, и той несмыслен сый не имать разумети. Оба́че во Мне пребудите, и верою утвердитеся.
Седален, глас 1.
Езера и источники, и моря сотворивый, смирению нас наказу́я изрядному, лентием опоясався, учеников ноги умы, смиряяся премножеством благоутробия, и возвышая нас от пропастей злобы, Един Человеколюбец.

Слава, глас 3.
Смиряяся за благоутробие, ноги умыл еси учеников Твоих, и к течению Божественному сия направил еси, не повинуяся же Петр умытися, абие Божественному повинуется повелению, омываемь, и Тебе прилежно моляся, даровати нам велию милость.

И ныне, глас 4.
Ядый Владыко со ученики Твоими, таинственно явил еси всесвятое Твое заколение, имже тли избавихомся, честная Твоя почитающии страдания.
Песнь 4.

Ирмос: Провидев пророк тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи: положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, Единороднаго бо Сына, Благий, очищение в мир послал еси.

На страсть всем сущим из Адама источившую безстрастие, Христе, грядый, другом Твоим рекл еси: с вами Пасхи сея причаститися возжелах: единороднаго бо Мя очищение Отец в мир послал есть.

Причащаяся Чаши, учеником вопиял еси, Безсмертне: плода лознаго ктому не пию прочее, с вами живя, единороднаго бо Мя очищение Отец в мир послал есть.

Питие новое паче слова, Аз глаголю, во Царствии Моем, Христос другом, пию, якоже бо Бог с вами боги буду, рекл еси: единороднаго бо Мя очищение Отец в мир послал есть.

Песнь 5.

Ирмос: Союзом любве связуеми апостоли, владычествущему всеми себе Христу возложше, красны ноги очищаху, благовествующе всем мир.

Неодержимую держащая, и превыспреннюю на воздусе воду, бездны обуздовающая, и моря востязующая Божия Премудрость, воду во умывальницу вливает, ноги же омывает рабов Владыка.

Учеником показует смирения образ Владыка, облаки облагаяй небо, препоясуется лентием, и преклоняет колена, рабом омыти ноги, в Егоже руце дыхание всех сущих.

Песнь 6.

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и волнения не ктому терпя, яко Иона Владыце, вопию Ти: от тли мя возведи.

Господа глашаете Мя, о ученицы, и Учителя: есмь бо, Спасе, вопиял еси. Темже подражайте образ, егоже во Мне видесте.

Скверны кто не имея, омыти не требует ног, чисти же, о ученицы вы, но не вси, мгновением бо безчинно един от вас неистовствует.
Кондак, глас 2:
Хлеб прием в руце предатель, сокровенно тыя простирает, и приемлет цену Создавшаго Своима рукама человека, и неисправлен пребысть Иуда, раб и льстец.

Икос:
Тайной трапезе, в страсе приближившеся вси, чистыми душами хлеб приимем, спребывающе Владыце, да видим, како умывает ноги учеников, и сотворим, якоже видим, друг другу покаряющеся, и друг дру́у нозе умывающе, Христос бо тако повеле Своим учеником, предрек тако твори́и, но не услыша Иуда раб и льстец.
Песнь 7.

Ирмос: Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, но посреде пламене ввержени, орошаеми пояху: благословен еси Господи, Боже отец наших.

Помавая главою Иуда злая предзрев подвиже, благовремение иский предати Судию на осуждение, Иже всех есть Господь и Бог отец наших.

Вам Христос другом вопияше: един предаст Мя, веселия забывше, скорбию и страхом одержими бяху: кто сей, скажи, глаголюще, Боже отец наших?

Иже со Мною руку свою в солило вложит дерзостию, тому обаче добро бы врата жития пройти никогдаже, сего, иже бе предатель, являше Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юноши, предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и совокуплени, имже не сваришася огнем, Державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Сообедницы блаженнии, в Сионе словом претерпевше апостоли последоваху Пастырю, яко агнцы, и совокуплени, Егоже не разлучишася Христа, Божественным словом питаеми, благодарственно вопияху: Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Законныя дружбы злоименитый Искариот волею забыв, яже нозе умы, уготови на предание, и Твой ядый Хлеб, Тело Божественное, воздвиже ков на Тя Христе, и вопити не разуме: Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Приимаше решительное греха Тело безсовестный, и Кровь изливаемую за мир Божественную, но не стыдяшеся пия, юже продаяше на цене, о злобе же не негодова, и вопити не разуме: Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Странствия Владычня, и безсмертныя Трапезы на горнем месте высокими умы, вернии, приидите, насладимся, возшедша Слова, от Слова научившеся, Егоже величаем.

Идите, учеником слово рече, Пасху на горничном месте, еюже ум утверждается, и сию тайноводительно уготовите, безквасным истинным словом, твердое же благодати величайте.

Содетельницу Отец прежде век премудрость раждает Мя, начаток путей, в дела созда ныне тайно совершаемая, Слово бо несозданное сый естеством, гласы присвояюся, егоже ныне приях.

Яко человек сый существом, не мечтанием, сице Бог нравом воздаяния, естество соединившееся мне. Христа́ единаго тем Мя знайте, от нихже, в нихже, яже есмь, спасающа.
Ексапостиларий.
Чертог Твой вижду, Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду в онь, просвети одеяние души моея, Светодавче, и спаси мя.