Канон Преображению Господню
Главная
Иконостас
Канон Преображению Господню
Песнь 1.
Ирмос: Лицы израильтестии, невлажными стопами понт Чермный и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Глаголы животныя другом Христос и о Божественнем наказуя Царствии, рече: во Мне Отца познайте; Светом яко облистая неприступным, в радости поюще: поим Богу нашему, яко прославися.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Силою язык облечетеся, друзи ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся, яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: поим Богу нашему, яко прославися.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Днесь Христос, на горе Фаворстей просияв ясно Божественною зарею, якоже обещася, учеником обнажи зрак, светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Песнь 3.
Ирмос: Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою, сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Во всего Адама облекся, Христе, очерневшее, изменив, просветил еси древле естество и изменением зрака Твоего богосоделал еси.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Столпом огнезрачным и облаком древле иже в пустыни Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Осеняющая слава в сени первее и Моисееви беседующи, Твоему угоднику, образ бысть облиставшаго неизреченно на Фаворе, Владыко, Твоего преображения.
Седален, глас 4.
На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. Петр же, сопребывая, сия́ Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени: едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу. иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. Петр же, сопребывая, сия Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени: едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу. иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.
Песнь 4.

Ирмос: Услышах славное смотрение твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.

Закон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носим: слава силе Твоей, Господи.

Да увериши славное строение твое, Христе Боже, яко Сый прежде век и Тойже на облаце восхождение положивый, на Фаворе неизреченно просиял еси.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Соглаголюще, предстояху раболепно Тебе, Владыце Христу, к нимже парою огня и мрака и тонким хладом беседовал еси: слава силе Твоей, Господи.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедше, иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей и взятый на колеснице огненней Илия, Христе.

Песнь 5.

Ирмос: От света пресекий первородный свет, яко во свете дела поют Тя, Христе, Содетеля, во свете твоем пути наша направи. Пред лицем Твоим горы уклонишася, свет бо и пред ногами неботечныя лучи, Христе, солнца прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.

Се Спас, – вопияху Моисей и Илия учеником, на горе святей Фаворстей оглашаемым, – Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Неизменное естество, человеческому примесися, оби́льно невещественнаго Божества Свет изобнажив апостолом, неизреченно возсия.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тя, присносущное сияние, во Отечестей славе ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: во свете твоем пути наша направи.

Песнь 6.

Ирмос: Внегда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя Бог спасения моего.

Сияния паче солнца Свет яснейший, Спас, просияв на Фаворе, нас просветил есть.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Возшед на гору Фаворскую, преобразился еси, Христе, и, лесть всю омрачив, нас просветил еси.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тя Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же, Христе, удивильшеся, колена преклониша.
Кондак, глас 4:
На горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твоя, славу Твою, Христе Боже, видеша, да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят, яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Икос:
Востаните, ленивии, иже всегда низу поникшии в землю души моея помыслы, возмитеся и возвыситеся на высоту Божественнаго восхождения. Притецем к Петру и к Зеведеевым и вкупе со онеми Фаворскую гору достигнем, да видим с ними славу Бога нашего, глас же услышим, егоже свыше слышаша и проповедаша Отчее сияние.
Песнь 7.

Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отец наших Боже, благословен еси.

Облиставшеся Светом неприступныя славы на Фаворстей горе, апостоли Христу вопияху: отец наших Боже, благословен еси.

Сиянием Божественнаго шума, и росодательным облаком, Христе, и зарею Твоею наслаждаеми, апостоли пояху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

В неприступном Свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша, Христе, возопи: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

С Начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, яко испусти зрака Свет, возгремеша: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: В Вавилоне отроцы, Божественною распалаеми ревностию, мучителя и пламене́ прещение мужески попраша и, посреде огня ввержени, орошаеми, пояху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Мановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, на нейже паче солнечныя лучи облиста лицем, иже закону старейшия и благодати показа поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Неприступною славою на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимый и незаходимый Свет, Отчее сияние, тварь уяснив, человеки обожи, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Священнолепно стояще Моисей же и Илия на горе Фаворе, Божественныя начертание ясно ипостаси видевше, Христа, во Отечестей облиставша славе, воспеваху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Иже во зраце Божественнаго ради явления лице прославися иногда Моисеово, Христос же, яко ризою, Светом и славою одевается, Света бо самодетелен Сый, озаряет поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

От светородна облака Христа ученицы объята зряще на Фаворе и ницы на землю падше, ум просвещше, со Отцем сего пояху и Духом: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9.

Ирмос: Рождество твое нетленно явися: Бог из боку Твоею пройде, яко Плотоносец явися на земли и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем вси величаем.

Ужасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, удивльшеся же и к земли преклоньшеся, Тебе, Владыце всех, поклонишася.

Шум из облака посылашеся богогласен, извествуя чудо: Отец бо Светов, – Сей есть Сын Мой возлюбленный, – апостолом вопияше: Того послушайте.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Новая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, на Фаворе Словесе слуги, изображение Первообразнаго, Сей есть, – вопияху, – Спас наш.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Образе непременный Сущаго, недвижиме, печать неизменна, Сыне, Слове, мудросте и мышце, деснице Вышняго, Сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом.
Светилен.
Свете неизменный, Слове, Света Отца нерожденна, в явленнем свете твоем, днесь на Фаворе Свет видехом Отца, Свет и Духа, Светом наставляющаго всю тварь.