Канон святителю Григорию Богослову
Главная
Иконостас
Канон святителю Григорию Богослову
Святитель Григорий Богослов
Святитель Григорий Богослов
Песнь 1.

Ирмос: Христос раждается, славите. Христос на земли срящите, Христос на земли возноситеся. Пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте людие, яко прославися.

Припев: Святителю отче Григорие, моли Бога о нас.

Богослова втораго, столпа Света Небеснаго, мудрости Божия трубу, приидите сего словесем рачителие. Любовию сошедшеся восхвалим того, яко Божия проповедника.

Запев. Слово Отчее Безначальное, иже всем Бог Промысленник. Промысленою силою, тя блаженне Церкви яко же Матери, словом и мудростию, облагодативши твой ум, дарования подавает.

Слава. Ум владыку творя страстем, плоти удержал еси. Вместен быв божественым сиянием. Единаго Бога в Три Лица, просветил еси чтити Григорие.

И ныне. Божия мудрость Всенепорочная, Храм Себе созда, в Твою утробу вселься, Богорадованная. И паче ума Сему соединившися по составу Чистая, явися яко человек.

Песнь 3.

Ирмос: Первовечному от Отца Рождену Нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенну безсемене, Христу Богу возопием, Воздвигнувыи рог наш, Свят еси Господи.

Имея источник премудрости непрестанен, истачающь твоих премудрых учении. Христову Церковь преблаженне исполнил еси. Над всеми вопиющу Богови, Свят еси Господи.

Иже благочестия велегласен проповедник, и благонарочит богословия богослов. Сокровище видения, не завистно предлагается. И подавает богатно нам, богатьство неотъемлемо.

Слава. Витийская огнедохновенная, боговещанная цевница благодати. Богословным дохновением, и вещанием богоразумным, богонарочит возшумевши, Трисоставнаго Существа нам, глас возгласила есть.

И ныне. Богородителнице Царице всея твари, Царя всяческих молящи не престай Христа. Его же нам родила еси, на спасение сущим на земли, спасти поющыя Тя.
Седален, глас 8:
Отверз уста Словом Божиим, отрыгнул еси премудрость, проповедниче Света. И мудрость Божествену, вселенней всеял еси. Отцем воистину утвердил еси учения. Якоже Павел явился еси вере поборник. Тем же и ангелом согражанин еси, и сим собеседник явлься блаженне, богослове Григорие. Моли Христа Бога, грехом оставление даровати, чтущим любовию святую память твою.
Песнь 4.

Ирмос: Жезл ис корене Иесеова, и цвет от него Христе от Девы прозябл еси. Из горы хвальныя присенныя часты, прииде воплощься, от Неискусомужныя, Невещественыи Бог. Слава Силе Твоей Господи.

Таинник Троице быв, сея просветил еси вселенную разумом мудре. Учением луча облистая преподобне, твоим честным учением. Ему же поучающеся присно, вси благочестно восхваляем тя.

Утро благочестия светло, Заря Трисолнечная явлься восиял еси. И нощь мрачную злочестивых ересей, зарею твоих учении мудрых отгнал еси, и душя отче верных уяснил еси.

Слава. Ума пребогатаго источника, Слова и Духа, от Присносущаго Богословия Гром, преблаженне богословуя, благочестно научил еси. Сие от Него научаемь, яко предочищь свой ум, от вещных отче приятии.

И ныне. Нравом падша Адама, возставила еси Пренепорочная, составную Рождьши Жизнь, из ложесн Девических освященых Духом. И к безстрастию Божественому, и Нетленней Пищи, сего возвела еси Владычице.

Песнь 5.

Ирмос: Бог Сыи мира Отче щедрот, великаго Ти Совета Ангела, мир подающаго, послал еси нам. Тем богоразумия к свету наставляеми, от нощи утренююще, славословим Тя Человеколюбче.

Глаголом вещание божественое твоим, и учением благодать божественая, яко скорая молния всю обтече землю. Троице во Единстве, Единице в Троице, покланятися богослове, богословуя и научая нас.

Вожделел еси Премудрость Божию воистину, и словесем доброту возлюбил еси. И паче всех почел еси красных, иже на земли. Тем же тя венцем преблаженне дарованей, боголепно украси, и богослова содела.

Слава. Разумно ты сущаго, якоже древле Моисей, видети богоглаголиве вожделел еси. И сего задняя каменем покрывся, видети сподобился еси. И пучине научился еси божественей мудрости, непостижно являемыя.

И ныне. Иже древле Евву праматерь Твою создавыи, ис Тебе зиждется. Тоя осуждение и преслушание, яве исцеляя, и разрешая, яко Щедр и Владыка всех, Богородительнице Мати Дево.

Песнь 6.

Ирмос: Утроба Иону младенчески не вреди, морскии зверь якова прият. В Девицу же вселься Слово и плоть прием, пройде сохрань Нетленну. Иже бо не пострада истления, Рождьшую сохрани Невреждену.

Струями мудрых учении твоих премудре, ариев ум мутныи изсушил еси. В тишине сохраняя стадо свое затворено, якоже словесныи ковчег. В нем же благочестия семена положил еси, добротою словес твоих.

Да честныя Троицы сиянием, обогатиши ум отче. Уяснил еси якоже не скверно, и ново очищено зерцало, воздержанием изрядным соделав. Темже и боговиден явился еси, божествеными явленьми.

Слава. Нов Самоил богоданен был еси, дан быв Богови, и прежде рождения преблаженне. Целомудрием и чистотою украшен, и священия пресвятою одеждею отче удобрен, ходатайствуя Зиждителю, к созданию.

И ныне. Свиток чист, Слово приемля написано, иже первие Неописаннаго Божеством. Познан бысть пророки первие Мати Дево, Марие Богоневесто. Ты бо Неодержимаго, во утробе Своей не сказанно вместила еси.
Кондак, глас 3:
Богословным языком своим, плетения витийская разорил еси славне. Православия ризою свыше истканною, Церковь одеял еси. Юже и носящи с нами взывает твоими чады. Радуися отче, богословия уме свершеныи.

Икос.
От богословныя и высокия премудрости твоея, исполни мой ум убогии и страстныи, яко да воспою твое житие отче. Не могу бо слово принести тебе, аще не ты подаси ми крепость слова, и разум и мудрость. Яко да от твоих твоя принесу тебе. И от богатьства добродетелей твоих, оттуду обрящю вину. И венчаю честную и святую ти главу, с верными взывая, радуися отче, богословия уме свершеныи.
Песнь 7.

Ирмос: Отроцы во блазей вере воспитани, нечестива веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася. Но посреди пламени стояще пояху, отцем Боже благословен еси.

Все желание и сладость яве слово твое, все Григорие исполнь веселия и светлости. Благоухания насыщая, верою поющыя, отец наших Боже благословен еси.

Умом просвещеном, источника просвещением достигл еси. И отнудными молниями распаляемь, попалил еси евномиево языковредие. Троице вопия, отец наших Боже благословен еси.

Слава. Отверз хляби бездне, мудрыми учении твоими. Затворив же источники мудрости, покрыл еси прелести началники. Облистаемь Единем Светом Трисолнечным.

И ныне. Яко дождь на руно сошед, в Твою вселися утробу, Мирная Река, Источник Благости. Иже капли дождевныя исчитая, отец наших Бог благословеныи.

Песнь 8.

Ирмос: Чудо превелие, Росодавицу во образи пещь образом. Нибо их же прият не опали юных, такоже ни Огнь Божественыи, Деву юже пройде Чистую. Тем поюще возопием, да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

Равна Отцу Слово и Духу Благостию и Царство, благочестно научил еси. Существено и Естествено, тоже сказая и Единение. Тем же вопиеши радуяся, да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

Славе ангельстей сподобися, якоже бо ангел просиял еси, красотою троическою премудре. Очистив прилежно, душю же и тело и мысль. Ей же ныне поеши веселяся, да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

Слава. Таинник Трисоставнаго Единоначалия, и Божества иже в Троице, добродетелей удержанием был еси. Троическии богословец явился еси, преблаженне. И ныне воспеваеши радуяся, да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

И ныне. Иже архангельскими песнословесии, славимое богатно Слово, нас ради обнища. Тя Матерь доброту Ияковлю, Благословеная избрав. Тем же воспевающе поем, да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Образ чистаго Рожества Твоего, распалаемую Купину, яви не опалиму. И ныне на нас напастей, свирепеющу угасити пещь молимся. Да Тя Богородицу, непрестанно величаем.

Дает тебе жизнь не тленную, началная Троица, юже богословил еси. Приемши ея ради подвиги твоя, и учения и борения. Ей же ныне отче предстоиши, о мире молишися изрядно.

Зарею Трисиянныя Светлости, иже от Единого исходящи Божества, просвещаемь священнотаинниче Григорие. Поющыя тя верою спасай, и твоих учении богословием просвети.

Слава. Течение доброе скончав, по Началнеи Троице подвизаяся, обожение яко богослов улучил еси. И божественаго своего желания, исполнение приял еси достойно, церквам благоукрашение.

И ныне. О страшному Твоему чюдеси. Ты бо Дево Богородице, Таиньство иже прежде родов, и прежде век сокровеное в Бозе. Еже всяческая видящим, рождьшим Бога Слова, несказанно явила еси.